vineri, august 15, 2008

"Ţi-e curul nesimţit ca o mimoză"...

Gâdea, Stane, luaţi-l mă şi pe Brumaru la puricat. Sunt sigur că nu aţi auzit de el. E bătrân, n-o să vă ţină prea mult piept. Puneţi-l să se facă de râs pe post. O să aveţi un succes monstru. Să arătaţi cine îşi ia pensia de la stat pe banii voştri, de contribuadebili.

Sugestie de introducere.

Gâdea, întunecat: "Doamnelor şi domnilor, în seara asta vă vom arăta în exclusivitate la Antena 3 în ce hal a ajuns cultura română! Domnule Brumaru, citiţi aici unde e încercuit. Dvs. aţi scris rândurile astea? Cum, cum, cum? Deci e ficţiune? Sigur e ficţiune? Demonstraţi pentru stimaţii telespectatori că e ficţiune!"

"De tandru, înfloreşte cînd i-ating
Cu limba găurica şi i-o ling,
Iubita mea trîntită-n roua roză
A patului îndantelat cu îngeri
Sfioşi lăsînd aripile pe ochi,
Să nu-i degenerezi, să nu-i deochi,
Să nu-i transformi în draci puşi pe străpungeri
Cu furculiţa-împătimită-n dinţi
Preaascuţiţi să-ţi tăvălească-n smoală
Sînii tăi mici cu sfîrcuri dulci, cuminţi,
Şi trupul alb şi plin, cu pizda goală,
Şi-apoi să te arunce în nimicul
Clipei în care-ţi urlă lung lindicul…".

Emil Brumaru, pe hobbitul.

15 comentarii:

pantacruel spunea...

uite cum eu, om normal, care urmaream atat de rar emisiunea lui gadea si stan, am devenit fan al emisiunii lui verbiaj.

genial!
e cam singurul antidepresiv eficient impotriva abjectiei pestilentiale de pe antena 3.

Unknown spunea...

ca sa nu pierdem sirul ar trebuii sa pui inainte de titlu un : gadea episodul 16, gadea episodul...

oricum Brumaru e suspect.trebuie luat in primire, sa faca stan o analiza pe text, asta ne poate strica relatiile cu maica rusie, am impresia ca a si vrut sa o posede de cateva ori in tinerete.

Aky spunea...

Coane V. :D sa nu faci ce zice de altfel stimabilul Dede (care ne e dator cu o prezent,a stie dumnealui de care), ca poate ajungi sa faci ceva gen "serialul Elodia", feri-te-ar Sfantul!

Decat asa literatura, prefer analfabetismul.

alexedi spunea...

vizavi de spusele akyei cu prezentele: 4 zile de tortura si sevraj= no net, schimbat isp. iar pe autostrada nu mai e voie cu mess :((
on topic:
ieri neavand ce face pe autostrada am citit "Culoarea" lui Goma, despre anchetele lui din 77. Prin urmare, cu toata poezia Brumareana, parca vad ca l-ar scoate si "corist" gadele si stanul!

innuenda spunea...

Mda. Nu mi-e clar de ce ar trebui să caut geniul poetic al lui brumaru în cuvinte precum "pizdă" şi "lindic". Doar pentru că le-a scris Brumaru?!

Păi pe considerentul ăsta, dacă Brumaru sau vreun alt poet de talent poetizează mâine-poimâine muia,în vreun "muie, mă!" înţeleg că vă şi încolonaţi să-i aduceţi slavă!

Eu i-aş zice lui Brumaru să-şi scoată poeziile astea la licitaţie în Ministerul culturii. Măcar aşa vedem care-i ăl mai labagiu dintre oamenii care (con)duc la groapă cultura română.

verbiaj. spunea...

innuenda, de orice poti sa-l suspectezi pe brumaru, omul are toanele lui, dar de lipsa de creativitate, nu! prefer sa gasesc cuvintele astea bagate-n cea mai inventiva poezie decat sa le aud din alta parte. mie mi se pare interesant cum jongleaza cu tabuurile, cu pudorile si te surprinde. cuvintele astea fac parte din vocabularul limbii romane, nu le putem scoate, iar brumaru le foloseste ca pe orice intrument care aduce rima. si, mai mult, pana sa ajungi sa fii contrariat de aceste silabe tari, treci mai intai printr-o imensa cultura, pentru ca brumaru mi se pare un poet citit, care nu are versuri intamplatoare.

innuenda spunea...

Verbiaj, poate nu m-ai înţeles. Poezia în sine e inspirată. Brumaru are atitudine, condei şi îl plac. Dar, nimic din acestea nu ar trebui să-mi legitimeze acceptarea unor astfel de cuvinte în poezie. Ce vrei, la mine poezia frisonează altfel!

Şi crede-mă, nu-s isterii pudibonde! Sunt eu însămi destupată la vocabule când şi cum. Dar tot nu consider că îşi au locul în poezie cuvintele acelea. Decât dacă bătrânul poet încearcă să trezească acum cu vorba ceea ce firea nu mai scoală. Şi atunci nu mă bag în plăcerile omului.

Anonim spunea...

nu stiam ca brumaru e amic cu basescu, altfel de ce l-ar baga in seama tarafu' lu' felix prajit?

OANA DESPA spunea...

Iti citesc insemnarile de cateva zile . Pe unele le-am parcurs chiar de cateva ori si chiar nu-ti pot intelege vehementa.

Eu una am un gust amar legat de toata povestea. Mi-e scarba organica de toti. Nu e altceva decat ura combatuta cu ura spusa in cuvinte mai mult sau mai putin abjecte, mai mult sau mai putin cautate.

Nu vad nicio diferenta intre cele doua tabere. Sincer. Nu inteleg insa de unde atat de multa patima la cei care, aparent, nu au nicio legatura directa cu personajele.

Pot sa te intreb ceva? Iti place de domnul Neagoe? Eu am tot incercat sa imi contruiesc o perere despre el si nu reusesc.

verbiaj. spunea...

oana despa, bine ai revenit. nu il simpatizez in mod special pe neagoe, dar il prefer tuturor celor au scormonit in viata lui personala ca sa distraga atentia de la o expozitie, prin masuri extrase din manualele de manipulare. de ce au pus pe tapet viata personala a lui neagoe? ce legatura are neagoe epilator al propriei gagici cu niste lucrari de arta? de ce lucian mandruta si alessandra stoicescu si-au pus la bataie credibilitatea la observatorul de la 19 ca sa citeze o facatura a scarbei de ziar cancan (credibila sursa...) care i-a urmarit pe neagoe si suteu la restaurant. stoiceasca: "conform cancan, cei doi ar avea o legatura amoroasa). de cand presupunerile sunt stiri de importanta nationala? cum ar trebui sa raspundem la agresivitate, privind cu ochi blajini si umezi de caprioara cum sunt terfeliti niste oameni care nu merita? si inchei cu 2 intrebari: iti plac gadea si stan? cum ar trebui sa reactionam?

OANA DESPA spunea...

Depinde ce intlegi prin "iti plac Gadea si Stan?" Nu-mi plac multe, asta nu inseamna ca nu le accept.( Si, da, e un raspuns diplomatic. Nu-mi place noroiul si nici sa arunc cu el.)
De obicei, vreau sa vad toate partile, chiar "infierate". La Gadea l-am vazut pe Neagoe, puteam sa-l vad oriunde, nu conta. Pe mine una nu ma interesa viata lui privata. E treaba lui ce face, cand si unde. Voiam insa sa il vad pe omul care me reprezinta pe mine ca umil membru al acestei natii si sa descopar care sunt criteriile evolutiei lui fulgeratoare. Nu m-am lamurit, dar nici asta nu ma surprinde in Romania. O sa mai investighez.
Cum sa reactionam? Nu stiu de ce trebuie sa reactionam noi individual la acest scandal. Cum reactionez eu personal? Simplu. Ii recitesc pe aia huliti de integra generatie 80 si ma intreb retoric cum ar fi reactionat Eminescu la epopeica prezentare a parului sau de pe picioare facuta de domnul Cartarescu acum cativa ani? Oare nu e cam la fel? Diferenta e ca Eminescu e putin cam mort si nici macar sa-si ia apararea singur nu mai poate.

alexedi spunea...

mie nu-mi displace de omul neagoe. sigur, ii sesizez o oarecare ostentatie 'cool', dar asta nu justifica scandalul care i-a fost fabricat. in orice caz, prefer ostentatia cool culturii de oficina. si nu inteleg cum se poate sa ii fie cuiva scarba organica "de toti". in momentul in care iti e scarba organica de toti, cu toate pretentiile, se cheama ca esti gata spalat pe creier. asta 1. si 2 sunt convins ca de o parte este cu adevarat vorba de ura din aia cea mai scarboasa, adica ura platita, iar de cealalta parte e vorba de o simptomatica lipsa de adecvare a reactiei. cei supusi scandalului de rigoare nu cunosc, din pacate, ce este aceea combativitate ACUM. isi afirma comod superioritatea in propriile cercuri si nu stiu, pur si simplu nu stiu cum sa se comporte cu viermii. avantaj viermi. trist.
sunt si mai trist de innuenda, dar acum ma duc la o tigara.

Anonim spunea...

Domnu' Gadea, domnu' Gadea, stati putin sa-l intreb ceva pe domnu' Brumaru. Domnu' Brumaru, sinteti sigur ca...? Sigur, sigur?...Bine, am sa va spun imediat de ce va intrebam asta . Dar mai intii sa facem o mica introducere...Cum domnu' Gadea, deja publicitate???

innuenda spunea...

Alexedi,fumează liniştit! În ceea ce mă priveşte, nu a fost ţigara de după.

Anonim spunea...

Nu trebuie sa raspundem. Nici sa reactionam. Taberele trebuie lasate sa isi continue lupta. Putin conteaza ca doi-trei insi spurca in cadrul unei emisiuni tv orice si pe oricine, dupa bunul plac.

Putin conteaza ca a ajuns sa nu ne mai pese, sa nu mai conteze, sa nu ne mai socheze. "E treaba lor". Nu?

Cu curaj mai departe. In vreo 10 ani o sa le spunem copiilor: stii, dragul meu, pe vremea mea, la tv nu era nimeni facut curvar betiv si stricat. Culmea, ala care spune asta se plange ca este bagat pumnul in gura presei.

Desi mi-am propus sa nu citesc argumentatia Oanei Despa, am facut o imprudenta pe care mi-o asum. Si cand te gandesti ca ma puteam culca linistit.