miercuri, august 22, 2007

"Agramaticalităţi" dansante.

Tovarăşul Djerzinski răscoleşte în trecutul nostru incult,
căutând viermuieli agramate, englezisme depravate şi
furculisionisme nelustruite semantic.

Jocul pe care îl propune el: să ne amintim melodiile noastre
de suflet cărora le potriveam versurile ca să sune bine şi pe
limba noastră. Fredonam cu nesaţ în dialecte necunoscute şi
simţeam că trăim o viaţă karaoke şi pestriţă.

Iată ce potriveam eu la vârstele ignoranţei, când nu ştiam
limbi străine, adică exact ca acum. Să ne întoarcem la vremurile
pe vremea cărora internetul nu ne putea scoate din beznă,
singurele calculatoare high-performance fiind abacurile.

Mostra 1:

Eni chiciubochi, sei eni chiciubochi, a iu buochi, eni?
Iubi hima, sei iubi hima, a smooth criminal.

Traducere: Annie are you ok
So Annie are you ok
Are you ok Annie

You've been hit by
You've been hit by
A smooth criminal


Michael Jackson, Smooth Criminal


Duma 2:

Cioro lucifoi, e un gia cioro peşora
Cioro lucifoi, e un gia cioro peşoraaaa

Cioro meştera, e un braca mor
E un gia non so pişolidaaaa.

Traducere:
chorando se foi quem um dia so me fez chorar
chorando se foi quem um dia so me fez chorar

chorando estara, ao lembrar de um amor
que um dia nao soube cuidar.


Kaoma, Lambada.


Isprava tinereţii 3:

Sulegaj de l'Amazon
Jele ba jele si jele jo,
voyage voyage dan tu le roaio.

Sur le Gange ou l'Amazone,
Chez les blacks, chez les sikhs, chez les jaunes,
Voyage, voyage
Dans tout le royaume.


au su de capitale, dize fatal
regarde l'oseannnnn.

Au dessus des capitales,
Des idées fatales,
Regarde l'océan.


Desireless - Voyage, voyage.

Runbaby, dacă eşti pe fază, preia legătura.
Vreau să văd dacă şi traducătorii au trecut prin chinuri
asemănătoare. Leapşa cu
misheard lyrics - măcar o piesă.

25 de comentarii:

alexedi spunea...

mor de ras.
Vizavi de traducatori: o, sigur ca au trecut! Ca traducator, trebuie sa aduc totusi cateva corecturi:
- este şora gustifoi, nu ciora lucifoi.
- feşora, nu peşora
- cheiungia, nu e un gia

Domnule, unde este ongiufo si melogia giamoh?

Cat despre Michael, inca nu imi revin din ras. (Eu eram pe stilul uaciu-uochi)

OANA DESPA spunea...

eu m-am apucat sa le ascult simultan. sa vezi atunci ce iese...

runbaby spunea...

lol, toti am trecut prin chinuri asemanatoare ;). am prestat, sa traiti :)!

verbiaj. spunea...

Chinuiţilor de talent!

alexedi: chiar o să faci carieră cu ajustările astea, sunt deja antologice, o sa le modifice textierii pe cele originale

Oana, daca le combini pe toate iese o manea

Runbaby, raspund la sursa :)

OANA DESPA spunea...

cum ar suna traducerea manelei astfel rezultate?

verbiaj. spunea...

Lambada cu criminali autostopisti.

alexedi spunea...

Măi, nu se poate. Declar această iniţiativă evenimentul anului. Râd şi râd şi râd şi râd cu o idee de lacrimă în colţul ochiului stâng.

Şi acum îmi amintesc PREGNANT:
"Agescoooo, ciuseeei, ai lăăă viuuu."

verbiaj. spunea...

and ai sei no more hau maci ai gheii, continuarea mea. djerzinski e vinovat de epidemia de zambete.

cinesseur spunea...

@ alexedi:

multumesc frumos. ca urmare a acestor vorbe ai primit si dumneata leapsa (a se consulta blogul propriu) si, ca sa devina "evenimentul anului", e musai sa o dai mai departe.

alichi bombomdeaun, deci!

Florentina spunea...

Deci, sa mor, lambada in varianta mea suna exact asha: cheiundia siami peshora.. :)) Toata lumea a retzinut chestia asta cu "peshora" :)) Chiar ca e de ras, super faza ce ai scris tu aici. Ideea e ca nici acum nu stiu versurile la anumite melodii, le tzin minte exact cum le-am retzinut atunci, cu vorbe din-astea incropite asha, la nimereala :)) Mi-aduc aminte de "straniamori" al laurei pausini, de toate, absolut toate melodiile lui Michael pentru care compusesem si un soi de "luceafar" cu multe strofe ("luceafar cu multe strofe" = pleonasm :), de radeau toti vecinii cand ma auzeau, cantand prin curte: "Maical, Maical/Pe tine te iubim/Maical, Maical/Ca tine vrem sa fim :)) Tre' sa caut prin caietele alea vechi cu tampenii, o sa ma amuz pe cinste :))

Florentina spunea...

Da, subscriu la afirmatia lui Alexedi: "declar aceasta initiativa envenimentul anului"!!! Strangem semnaturi? :)

Anonim spunea...

dap! initiativa anului, cu siguranta. am ris de m-a durut burta. domnu' djerzinski si domnu' verbiaj, jos palaria - ca n-am decit una, sori.

cum era aia cu giast mi truuuuuu-uu / mona lisa, cruengăl hart ?

verbiaj. spunea...

Florentina, undeva, in doua colturi ale romaniei, doi pustani, recte eu si tu fredonam aceeasi melodie, desi cred ca nu traiam acelasi vis (eu voiam sa fiu in locul pustiului care dansa cu gagicuta aia blonda). lambada cred ca a fost prima mare descatusare muzicala de dupa comunism. pe ecranele noastre asteptam sa ploua mereu cu fese tremurande si ritmuri frisonante.

o sa-i dam lui djerzinski discul de platina pentru afonie superba.

v razi cat mai poti. am auzit ca ai mancat danone la micul dejun.

alexedi spunea...

Dar cum am putut uita "Hărdam beghiu" (Elton John, "Sacrifice")?!

ionuţ spunea...

Mai era si aia: ooouooo inviami/ naaau/ io inviami nau - Status Quo.
Oricum, eni chiciubochi n-are rival:)

ionuţ spunea...

sau cum scria in cartea Baiuteii: ticheee... goaeee... oooo... (tiganca cu "sticle goale")

Anonim spunea...

moa? danone? nici pina acum nu mincam. io nu maninc plastic, dom'le. :D

Anonim spunea...

(ca sa n-ajung mort, cre' ca nu mai viu, dom'le, p-aici, ca numai lucruri bune imi urezi de-o vreme, emulatii peste ochi si danone in matze! da' cu ce ti-a gresit palaria mea?)

verbiaj. spunea...

v, vreau sa te simti ca un caine haituit de danoni cu dinti si emulatii cu brat de fier. vreau sa cedezi psihic si sa vii tot pe blogul meu, pentru tratament. iti port pica pentru bataia jenanta pe care mi-ai administrat-o la concursul culinar al kolonelului. crezi ca uit asa de usor negresele alea? m-ai strivit sub bocancul polonicului tau. nu uit...

ionut, m-ai amuzat cu armata ta, zici ca esti in corul bisericii. doamne, rau am mai bestializat engleza asta.

Anonim spunea...

da' biet vidal a votat cu pestisoru' si mamaliguta! si nici macar n-au cistigat negresele, a cistigat o biata floscotina :))

si cre' ca-i vreun nod in univers ca de-atunci n-am mai facut negrese si fix azi cind zici de ele ma apucam sa fac o tava... veri streingi, vericule!

si sa stii ca polonicu' meu nu umbla in bocanci, polonicu' meu umbla incaltat in coji de nuca precum pisicile din povestea aia cu baba care avea podele de sticla! asa sa stii!

Anonim spunea...

Am onorat leapsa, asa, ca sa nu va aud ca va luati de mine. Sa spuneti ca dom' Kolonel n-a participat, c-a uitat de leapsa sau ca nu se tine de cuvant.

verbiaj. spunea...

v, iar ma agresezi cu negresele alea. pun blondele pe tine. o pun pe udrea sa-ti recite tabla inmultirii pana dimineata, asta da supliciu.

kolo, receptionat, citit, venit comentat la tine pe blog.

Anonim spunea...

Am auzit ca lui Vidal ii place Elena Basescu.

Anonim spunea...

acu', as putea zice ca depinde ce face cu restul dotarilor madam udrea cit timp recita tabla inmultirii. dar oricum ar fi irelevant, de vreme ce nici 'mneaei, nici 'shoara basescu nu-s chiar genul meu.
altminteri, dragul meu verbiaj, tin sa te anunt ca, perfectionindu-ma, negresele au iesit perfecte. la mutra. la interior, nu stiu, ca le-am facut sa le duc cuiva... :((

verbiaj. spunea...

Nici mie nu-mi plac. In schimb, boc mi se pare cam dragutz :)