joi, ianuarie 29, 2009

Unitate de bază a vocabularului.

m-aş agăţa de un cuvânt dar nu ştiu de care, n-am nici unul la îndepicior, să-l calc pe bombeu şi să-l transform în rateu. În lipsa unui cuvânt care să devină pragmatic, să rodească fapte printre iluzii, în lipsa absentă a unui cuvânt nu mă aleg cu nimic nici eu nici voi. În lipsa unui cuvânt nu mai ai timp să zici altceva. Şi cum să vorbeşti despre ceva ce nu s-a întâmplat încă, despre care nu ştii cum va fi? Ar putea el să te surprindă? Un cuvânt care să mişte toate celelalte cuvinte? Cum poţi să alegi un singur cuvânt dintre toate şi să faci ceva cu el? Nu poţi, e imposibil. Ca un aer care nu-ţi mai încape printre degete, el se scurge, dispare. Nu-i aşa că e greu să alegi un cuvânt dintre toate celelalte? Nu, nu e aşa.



The Smiths - Asleep

7 comentarii:

innuenda spunea...

Lasă cuvintele aşa cum îţi vin. Lasă-le să spună ce vor. Şi ceilalţi vor şti ce vrei.

Minunată piesa.

Anonim spunea...

Cind esti nehotarit, e bine sa lasi soarta sa aleaga pt tine: deschide un dictionar la intimplare si alege cu ochii inchisi un cuvint.
Dar sa nu te plingi pe urma de rezultat. :)

verbiaj. spunea...

innu, o sa las cuvintele sa faca ce vor. si chiar daca ceilalti nu vor sti ce vreau, va fi cu atat mai bine, voi ramane misterios. :)

robin, alege tu un cuvant pentru mine, dex-ul e prea voluminos si mi-e teama sa nu ma ranesc la degete.

Anonim spunea...

Imi pare rau, nu te pot ajuta. Tocmai mi-am facut manichiura french si nu vreau sa risc sa-mi rup vreo unghie. :)

verbiaj. spunea...

robin, de dexonline n-ai auzit? auzi acum. pune degetul pe rana si pe tastatura si gaseste-mi un cuvant ca mai apuca toate pandaliile :)

Anonim spunea...

Am auzit, intru de vreo 20 de ori pe zi, nu inteleg multe cuvinte pe care le gasesc pe bloguri. Si blogul tau e printre cele care imi dau bataie de cap. :lol:
Of, trebuie sa fac teme si duminica...Nu putem ramine la "pandalii"? Mi se pare un cuvint bun.

Anonim spunea...

Dacă tot ai adus vorba...

„Ţine...cuvântul în palmă şi spune-i
Că-l laşi să se spargă în litere mici.
Să cadă, să-şi frângă prima silabă
Să zacă pe buze în cioburi de litere mici.

Lipeşte-i...vocale-n cuvinte de bine,
Să curgă in ritm eufonic din litere mici.
Înţeapă-l...cu-accente pe sunete calde
Să sufle spre piele emoţii cu litere mici.
....
Sunt primele strofe dintr-un cântec “Alchimia cuvântului”...al meu...scris anul trecut:)
Cum ar fi strofa ta…a treia?