Un cioban: Mircea Badea.


Am citit cândva un text bun, pe care am uitat să vi-l împărtăşesc.

"De ce mă uit la Mircea Badea"


Acum vreo două luni am ieşit la masă cu nişte amici. Un restaurant cu atmosferă plăcută, mâncare bună, preţuri pe măsură. Mă rog, nu intru în detalii, una peste alta mă simţeam bine.

Asta până când mi-au picat ochii la o masă vecină, ocupată de două cupluri. Unul dintre ele nu mi-a atras atenţia, însă celălat, venit şi cu copilul, mi-a marcat seara. El e îmbrăcat în treining de fâş alb. Ochelarii de soare, albi şi ei, sunt aşezaţi pe cap într-un mod vădit studiat. Ea tot în fâş. Şi tot de firmă. Amândoi arată de parcă ar fi două Roşii Montane mai mici.

Copilul este o pepită cu muci.

El are o burtă care îl ţine la o distanţă respectabilă de masă. La fel şi ea. Se uită periodic în jur pentru a fi sigur că s-au făcut remarcaţi. Încep să mănânce. Chiar dacă nu vreau să văd asta, aud.

Plescăituri, conversaţie în care cuvintele transmise peste masă sunt însoţite de bucăţi de carne, salată, pâine. Fileul de dorada la grătar pe care îl am în faţă îmi place. Aşa că încerc să-mi iau privirea de la vomitivele umane aflate la doi metri distanţă. Nu pot.

Fascinaţia grotescului a pus stăpânire pe mine. Nu îmi pot lua ochii de la mâncarea care îi cade lui din gură. Şi nici de la îmbucăturile care ies din gura mamei pentru a se opri în cea a copilului. Într-un târziu reuşesc să-i ignor, atunci când îmi dau seama că prietenii mei tocmai au terminat de mâncat.

Cam la fel mi se întâmplă şi cu Mircea Badea".

Costin Ilie, Cotidianul.

12 predispoziţii la dialog.:

pantacruel spunea...

excelent textul! (ma mir ca nu l-am scris eu. sau dedes! :)
chiar eu am vazut, intr-o zi proasta, un episod fabulos cap-coada din opera... muschiulosului. merita toti banii (sau timpul). la final te iei singur la palme!!

Aky spunea...

Eu cuget la altceva: cat de cumplit este (si probabil ni se intampla si noua, candva) sa fii ingrozitor de penibil-jenant-caraghios-aiurea, si habar sa nu ai de asta, ba chiar dimpotriva.

Dedes spunea...

si eu ma mir pantacruel.
Verbiaj ai grija. daca te descopera spagamanul s-ar putea sa fii nevoit sa faci uz de forta.

brother mouzone spunea...

cu tot respectul, dar sunteti penibili incercand sa fiti elitisti. desi il urmaresc rar, pot zice ca macar badea are sau simuleaza o bruma de autoironie, ceea ce la voi nu e cazul.

un indemn la care sa meditati: scrieti baieti. nu mai scrieti!

inspiratie maxima va doresc.

verbiaj. spunea...

cu tot respectul, nu incearca nimeni sa fie elitist. nici macar mircea badea.

DeMaio spunea...

Îi dau dreptate lui Verbiaj când spune că nici măcar Mircea Badea nu încearcă să facă pe elitistul. Dimpotrivă, aş putea spune că ţinta sa sunt persoanele cu ceva mai puţină pregătire, căci eu unul nu mă simt deloc răsfăţat de glumele sale răsuflate.
În sfârşit, mai trebuie spus că este poate printre singurii care mai reuşesc să pună problema şi altfel, chiar şi în cazurile în care problema discutată s-a aflat, puţin mai înainte, pe masa şefului trustului.

ina bixade spunea...

Autentic si interesant text! Bun asa.

Jeriko spunea...

Ah, textul asta ma elibereaza de frustrari vechi de pe vremea cand ii vedeam fata la televizor. Intre timp am renuntat la acest obicei (televizorul), dar mai am o frustrare reziduala legata de carcotasi. asa ca anuntati-ma, va rog!

Anonim spunea...

Nu iti functoneaza telecomanda?
Spre deosebire de tine, Mircea Badea este o persoana publica prin ceea ce face. Nu este doar un soarece de birou fara carisma si umor. Nu trebuie sa ai "aerele" astea "elitiste" in conditiile in care nu demostrezi ca esti mai bun.
Ca sa nu mai vorbim de aspectul fizic... No comment!

verbiaj. spunea...

o sa fii socat, anonimule. chiar si arat mai bine ca mircea.

Ancapone spunea...

nu inteleg de ce nu se poate amuza cineva pe seama cuiva care face bani din a face misto de cam toti oamenii din lumea asta (mai putin colegii si sefii lui). riscurile meseriei! ;)

rux spunea...

mie mi se pare ok emisiunea... pana la urma este o problema de gust si aici... "non disputandum" :))

oricum poza face toti banii :))

Copyright © 2008 - verbiaj. - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template