miercuri, decembrie 05, 2007

- Mai plouă mult ploaia asta?


- E o ploaie expres, intenţionată, nu te-ai prins?
- E o ploaie personal, că tare înceată e.
- Ne încearcă nervii, răcelile, încheieturile.
Zâmbeşte galeş ca un interlocutor în faţa căruia nu ai argumente
şi o dă spre cinism. Trebuie tactică în abordarea ei.

Ştii ce spune Pleşu uneori? Nu suntem lângă un lac, dar se poate aplica.
“Ploaia căzând egală pe suprafaţa unui lac poate fi mai plină de îngeri
decât un întreg op de teologie"
- Superb.
- E muzicală ploaia asta, trebuie citit palimpsestul din ea.
Pe asta mizează, să nu îi găsim palimpsestul, dar dacă îl găsim,
se exorcizează şi devine operă de alchimie.

- E aur curat ploaia asta, zici.
S-o batem cu ciocanul şi s-o purtăm pe deget.
- E ca materia imundă şi cărbunoasă din care
se extrage marea operă alchimică.
Trebuie metamorfozată, sublimată.

Ploaia asta are îngeri în ea. Dar sunt tăcuţi.
Şi în lumea asta plină de zgomote
avem senzaţia că ceea ce tace şi nu urlă, nu există.
Dar nu-i aşa.

- Ce tocmai ai spus este o desfătare... mulţumesc!
Simţi de unde vine mulţumescul?
- De unde?
- De aici, de aproape, puţin sub bărbie, sub gât, între coaste,
e ceva imaterial care spune mulţumesc.
- Bănuiam... acolo unde au casă şi îngerii, aşa-i?
- Au vilă.
- Ditamai cartieru rezidenţial, la unii.

Andrei Pleşu. Îngerii şi iubirea.

foto: knuttz

21 de comentarii:

piatra fara nume spunea...

mie mi se pare ca ploaia asta ne cam ingana de fapt.
azi mi-a placut ca mi-am pierdut umbrela cand m-am mutat. nu cred ca-mi iau alta prea curand. e fain sa ai ploaie pe cap.

trestie spunea...

palarie de p(lo)aie...

Anonim spunea...

Ma onorezi si bucuri, Verbiaj. Multumesc :)

verbiaj. spunea...

eu am fost sa ma joc de-a mos nicolae si am nimerit in plina ploaie. acum scriam despre ea, acum eram in ea. deci traiam ce am scris. un timp, nu m-am aparat de ingerii din stropi. dar curand am prins cativa sub gluga si am mers cu ei la magazin. stranutau, saracii. unul isi tragea nasul. i-am tratat cu o pita rotunda si calda si cu niste poezii de mircea dinescu.

Aky spunea...

V., iar imi placi, tare. Da si noua niste Dinescu, am si eu niste ingerasi raciti - au luat virusi de la mine, da saracii n-au vrut sa plece.

piatra fara nume spunea...

cum rosteste omu asta "se construieste"... ii si vezi pe ingerii raciti, cu nasurile infundate cum iau notite.
trestie, e vara rau, :)
frumos tare, tu verbiaj.

Aky spunea...

Tu Yume tu :)...

Ce facem cu Zgubi, ca nu prea o fo cuminte (exact ca stapan-su), si nici n-are ghetute? Cu Turbo se mai rezolva, e o blanda si buna, dar tot fara ghetute..

piatra fara nume spunea...

aky, daca zgubi ar fi cuminte, te-ai ingrijora cred. asa ca zic sa-i acorzi niste circumstante anteuante, si un mic deliciu.
pai, ghetutele lui sunt scoica din acvariu, nu? doua scoici sa nu se simta turbo discriminata, :) mai dau ture, nu?

Aky spunea...

Cand m-oi mai certa cu Zgubi-tu cel muscator ii zic sa-si faca bagajele si sa emigreze temporar la Yume.

Cu ploaia de care povesteste Verbiaj, mai c-as iesi la o tura cu copiii, sa lipaim printre ingerii care curg din cer. Numa ca io-s blnavior, iar pitacii mei ar pica in prima groapa, asa ca amanam distractia.

Asta cu cumintenia e fix ca la Aky :)) - cand e prea cuminte si tacut, lumea se alarmeaza, ori e suparat tare, ori ii e rau tare. Cumintenia naturala akyeana inca nu s-a inventat.

Aky spunea...

Si inca ceva, Yumy (de la yummmy?:D). Ca asa se cade. Multumesc din suflet pentru ca mi-ai descoperit, amu vreme, piesa "Belle" a lui Garrou&Co din Notre Dame. Mai ales pe vreme neguroasa o pun, pe repeat, in diverse variante. Ma unge pe suflet cu ceva cremos si aromat, sunt dependent de ea, ceea ce nu mi se intampla prea des.
Asadar: sa patesti mult bine pentru bucuria ce-mi facusi. O muzica splendida e un dar minunat.

alexedi spunea...

amin! amin! amin!

Aky spunea...

Amin - adicatelea sa ploua?!

Garfield spunea...

uite un loc unde vin cu placere si de unde plec incantat de fiecare data...

multumesc de ganduri si... ne mai vedem... :)

alexedi spunea...

pentru o zi frumoasa ca asta va recomand piratarea urmatorului artefact:

Colleen - 'Les Ondes Silencieuses'

va salut cu soare pe toti


(491!!!!)

piatra fara nume spunea...

da, am vazut si eu acum, uai, cum se strang!
mi-am pus baticu in cap si am lansat corabia.
multumim, multumim si pentru piesa si pentru soare, zi frumoasa si tie, :)

piatra fara nume spunea...

:( n-am gasit-o. :(

Aky spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=K9bWsh8dsbI

Ca dovada ca Ploaia a fost cu Ingeri - acum e Soare.

alexedi spunea...

505! Sa bem!

Aky spunea...

505.. din 1.000, cu deadline luni dimineata? :D

piatra fara nume spunea...

ar fi ceva. cred ca pe miercuri asa se strang, :)

Aky spunea...

Scuzati, ma gandisem la altceva :D

Sa fie concert, deci!