luni, noiembrie 05, 2007

A trăi pentru a vedea filme.

Deja ştiu ce vă poate pielea.
Începeţi. Cu ce aţi iubit. Cu ce v-a făcut să închideţi
ochii. Cu bucuriile voastre tulburătoare.

Sunt convins că Panta s-a îndrăgostit de Raimunda. Alexedi, de Amélie.
Djer a fost plastilină în mâinile perfecte ale doamnei Chan. Iar doctoriţa
Rice
a făcut instrucţie cu inima Kolonelului.

Iar eu... am aşteptat să se uite Malena la mine măcar o dată. Atât.
Mi-aş fi dat chiar şi o mână pe front, doar să mă lase s-o ating cu celelalte cinci degete.



Eu vă fac două cadouri. Două femei revoltător de frumoase, două poveşti.
Acum, Malena. Fericită. Adorată cu o forţă discretă, de bărbatul aşteptat, care a venit.
O femeie a iubit o absenţă. A iubit întoarcerea.



"In the Mood for Love", de Wong Kar Wai. Două suflete fierbinţi
se iubesc cu priviri reci. Dragoste deparazitată de sex, în care o simplă
atingere are explozia orgasmului. Singurătate împărţită în două
castroane de tăiţei.



Iar acum e rândul vostru.
Două filme care v-au ridicat precum în Cer, dar pe pământ.
Două poveşti, poate nu de dragoste.
Ce filme vi s-au lipit de sufletul retinei?

34 de comentarii:

alexedi spunea...

Verbi, doamnele tale ma distrug, ce-as putea sa le adaug?

Voi vedea, dar nu acuma, ca acuma nu stiu ce sa fac mai intai! Ma asteapta cofraje pentru grinzi tip U, raportul lunar de activitate, proceduri privind prevenirea si stingerea incendiilor... de unde timp pentru suflet?

Unknown spunea...

*Nuovo cinema Paradiso - Giuseppe Tornatore
*Walk the Line - James Mangold
Sunt mai multe filme care mi-au placut foarte tare, dar dorind sa respect dorinta gazdei, sper sa o faca si altii, am pus doar doua.

Anonim spunea...

"Dellamorte Dellamore" - Michele Soavi
"The Boondock Saints" - Troy Duffy

Foarte greu sa alegi doar doua.

verbiaj. spunea...

alex, lasi indeletnicirile placute pentru mai tarziu si imi dai si mie raportul! zi usoara azi.

dede, tot tornatore... esti un turnator de calitate.

cinabru, e greu sa le alegi, dar iti dai seama cat e de greu apoi sa le gasesti si sa le mai si vezi. multumesc.

Aky spunea...

Cu voia gazdei, aduc si eu obolul, pe care pretinii il stiu deja:

"Barbierul din Siberia" - Mihalkov
M-am indragostit iremediabil de frumusetea tonica precum un cocktail de vitamine a Juliei Ormond, alias Jane, si forta irezistibila cu care atrage barbatul dorit, si m-amindragostit de Andrei - irezistibilul si minunatul cadet Tolstoi.

http://www.youtube.com/watch?v=IyrQliGssdE

"Mar Adentro" - Amenabar
Pentru forta morala uluitoare a unui om lovit de soarta, care, desi a pus-o in slujba mortii, nu a vietii, a slujit viata fara sa o stie mai ravasitor decat multi oameni intregi. Si pentru lectiile de umanitate, de vis si de muzica pe care le ofera filmul.

http://www.youtube.com/watch?v=CzDlbiEX74U

verbiaj. spunea...

sublima scena din mar adentro, aky; barbierul mi l-am luat aseara de pe net, abia astept sa-l vad, ce ai pus tu aici imi face o pofta teribila.

Aky spunea...

Sa-mi dai bann daca nu ti-o placea Barbierul (il revad si eu diseara). Cat despre Mar Adentro.. stii tu, te astept, conasule.

pantacruel spunea...

verbiaj,
nu inteleg, totusi, de ce ti-e atat de rusine sa recunosti ca dansul tandru al inceputului frumos de calvitie iti da batai de cap...:) si mai ales ca lucrezi la otv (cu spor), vorba aceea, in fond, toti suntem oameni. dar in fine...

lansez la apa, si eu, doua 'fineturi' dragi mie.
'city lights' al lui charlie chaplin
si, desigur,
'once upon a time' all lui sergio leone

si un bonus!
'oglinda' (OTV) a lui sergio nicolaesco!

pantacruel spunea...

aky,
barbierul din seviila chiar este nemaipomenit! merita revazut. ca si mar adentro pe care l-am vazut insa de vreo 4 ori...
in schimb de ... "Dellamorte Dellamore" - Michele Soavi insirat de
cinabru
inca nu am auzit.
dar am sa-l caut.

cinesseur spunea...

nu am inteles ce vrei de la mine: doua filme care mi s-au lipt de retina sufletului sau doua doamne din filme care mi-au bantuit imaginarul erotic si asa sclerozat de atatea vedenii cinematografice?

voi alege cu de la mine putere varianta b deoarece prima m-ar obliga sa consimt la comiterea unui sacrilegiu de care nu sunt in stare si care m-ar urmari dincolo de rigorilor critice.

asadar, pe langa doamna Chan (Maggie Cheung) mentionata de tine si care nu se pune deci, vin si zic: Nathalie Wood ("Splendor in the Grass") si Monica Vitti ("L'Avventura"). am depunctat-o la mare lupta pe voluptoasa marchiza a ingerilor, Michele Morgan, dar nu ma simt deloc vinovat :D
sigur, cu ele a inceput totul, despre celelalte am scris si voi mai scrie pe blogul meu.

Anonim spunea...

Filmul intim lipit de retina adolescentei mele: "Gara pentru doi" cu Ludmila Gurchenko, Oleg Basilasvili si inegalabilul Nikita Mihalkov.

alexedi spunea...

fuuu, ce-am mai bocit la gara pentru doi

pantacruel spunea...

alk si alexedi,
si io, si io!
frumoase filme fac, domle, rusii astia! pe cuvant.

djer,
bine ochit!
nathaleie wood, monica vitti, michele morgan.
ce femei!
imi facui pofta sa ma mai uit o data la filemele lor.

hai ca dupa postarea lui verbiaj,
mai fac o cura de cinemateca :)

piatra fara nume spunea...

Out of Africa, Sydney Pollack
http://www.youtube.com/watch?v=kF-lNumI2qk

Ame Agaru, Akira Kurosawa

:)

Anonim spunea...

Domle, daca medicul meu ar fi Meggy, as fi cu toate analizele la zi. As deveni ipohondru, m-as vaccina la timp si as merge regulat la control :)

cronicaru' spunea...

- La sconosciuta - Tornatore
- La vita e bella si La tigre e la neve (pachet promotional 2 in 1 Beningni)

Stiu ca-s magar si fortez, incercati-va sufletul cu Ostrov -Pavel Lungin, ca tot veni vorba de rusenii

Aky spunea...

Distinsa gazda, daca cumva simti plutind in aer iminenta unor implozii printre oaseptii dumitale, si ai mila de ei, poate dai voie la macar inca o optiune pe cap de locuitor. Daca da - o mie de ani de pace. Daca nu - tot atatia :)

Aky spunea...

Am intrebat doar, da?.. Ma abtin, sunt cuminte.. si calm.. Calm, Ferdinand, Calm (pentru cine stie bancul :D).

alexedi spunea...

Verbiaj. E foarte greu. Recunosc ma nimeresti cu Amelie, in sensul acelei iubiri de copilarie, cu plimbari de mana, cu primul sarut. Ma vad plimbandu-ma cu ea si strecurandu-mi mana prin boabele si grauntii de pe tarabe :)

Altfel, sunt instantaneu un Renato Amoroso in fata Femeii Loren (de la suprema Loren, arhetipul, la Cruz si Bellucci). Paralizez in fata farmecului de gheata a la Deneuve.
Pentru ca cele doua zeite de mai sus nu se pot depasi, ele raman undeva, deasupra oricaui podium.

Lasand zeitele pe muntele lor, o sa combin voluptatea cu ravasirea intr-un singur dublet, astfel:

"Mulholland Drive" - intre MULTE altele, momente de o voluptate detonanta, asezonate cu un umor teribil, marca Lynch ("Have you done this before?" "I don't know.")

Ultimul film de la care am iesit ra-va-sit din cinema a fost sinistra deconstructie a musicalului si a melodramei pe nume 'Dancer In The Dark". De atunci nu mi s-a mai intamplat sa ies in spasme de la un film.

Florentina spunea...

Lost in translation. Si-atat :)

verbiaj. spunea...

Oameni buni, am ajuns si eu acasa, tocmai la timp sa ma apuc sa vad vreo doua filme. Ma opresc la Barbierul din Siberia si Ame Agaru in seara asta, cum ii ziceam unui prieten, ca sa mai umplu niste lacune.

panta, ma mir cum ai putut sa te abtii sa nu-mi torni un pomelnic de "doar" vreo 1000 de filme. esti din nou surprinzator, dle!

djer, prin urmare am iubit aceeasi femeie, nu? pe dna chan, noi si alti vreo 100.000 de cinefili. nu-i bai. natalie wood e intr-adevar o splendoare. n-ai gusturi rele, te tratezi cu leacuri asiatice, italienesti si americane. cocktail panaceu.

alk, artilerie grea. sa tot tragi cu arme de genul asta. s-ar vindeca omenirea de frigiditate.

yume, m-ai plesnit direct in inima. meryl streep e actrita mea preferata. recomand orice film cu ea.

kolonele, nu te eschiva, baga lista de 2!

cronicare, sunt 2 in 1 dar ai stiut sa-ti vinzi produsul. si ziceai ca 8 femmes ti-au placut la nebunie, ha? :) (mi-a soptit mie o voce de la serviciu)

aky, ne oprim la 2, ca sa avem timp sa le luam pe indelete. dar stii ca si in filme se practica partile a doua, a treia... sa epuizam stocul mai intai.

alexedi, ma asteptam la un raspuns de genul INTRE MULTE ALTELE :)), dar ai dat dovada de o retinere exemplara (de fapt, pe cine vrei tu sa pacalesti, ne-am dat oricum seama ca ai facut referiri la capodopere cu loren, deneuve sau cruz, smechere). "voluptate detonanta"... cum sa nu vezi mulholland dupa ping-pongul asta de cuvinte?

verbiaj. spunea...

flori, nu uita de closer :) Si dragii mosului, pentru ca sunt gazda si la mine in casa fac ce vreau, va reamintesc un alt titlu: "The Deer Hunter". Doar pentru scena cu ruleta ruseasca merita sa-l vezi. Oricum, voi ramaneti la cele doua titluri, ca dup-aia imi plesneste blogul de atata frumusete.

alexedi spunea...

verbi. tu nu ai vazut mulholland drive? nu exista. pai imi iau tigari si ti-l trimit eu, da cum se poate! :))

+ ma includ in cei 100.000. pfui, ca mi-l pun acusa de dor.

verbiaj. spunea...

alex, n-am vazut, pacatele mele, nu stiu de ce, nu m-a tentat niciodata, dar acum nu mai am scapare, mai ales cand recomandarea vine de unde stim noi...

alexedi spunea...

a, si 'intre multe altele' = intre multe alte momente din filmul la care ma refeream.

deer hunter, da.
si 'all about eve' (unul din cel mai bine scrise filme pe care le-am vazut, daca nu cel mai cel), pentru farmecul sofisticat marca davis (nu cred ca exista femeie sa fumeze mai MORTAL) si pentru aparitia iconica Normei Jean...
Marylin despre haina de blana a lui Margo (Davis):
"Now there's something a girl could make sacrifices for"
Regizorul:
"And probably has."

Dar la ce bun sa mai insistam aici-panto! asteptam bombardamentul 'femeile ecranului de argint'!
:)

alexedi spunea...

M-am tampit:
1. 'iconica A'
2. 'Marilyn'.

Pardon.

pantacruel spunea...

alexedi,
cred ca va veni si un bombardament din asta. cu femei frumoase.

numai ca sunt atatea frumuseti prin filme, ca as avea nevoie de mai multe preselectii, probabil.
dar...
coming soon, sa speram.

Alexandru Zaharia spunea...

Imi place sa re-vad filme (ma rog de Nico sa le vada doar ca sa ma pot intalni cu ele).Acum mi-ar placea sa re-vad Goodbye Lenin! si Good night and good luck. Nu sunt filme de dragoste; nu sunt filme cu femei fatale (a la dna Belluci, fata de care, la randu-mi, am toata admiratia), insa radiaza din toate balamalele de umanitate. Recomand cu caldura!

Anonim spunea...

Children of Men. S-a strigat deja?

ionuţ spunea...

maisepune? Night on Earth si, din moment ce City Lights e luat, Noi the Albino - pentru atmosfera.

verbiaj. spunea...

zalex, ii pui lui nico somnifere in ceai si vezi linistit filme doua zile. promit s-o acopar eu, sa n-aiba probleme la munca.

kolonele, un film recomandat de tine chiar trebuie sa fie ceva!

ionut, lista nu putea fi completa fara filmele tale preferate :)

Aky spunea...

Draga domnule von V., imi permit un mic pseudo-off-topic. Legat de filmul tau preaiubit, In The Mood For Love. Am gasit in "Breviar pentru pastrarea clipelor", superba carte de dialoguri a lui Al. Paleologu , urmatorul fragment:

F-L Iorga: Daca ati avea ocazia sa faceti un film, despre ce ar fi?

Al. Paleologu: Despre piciorul gol al femeii si despre mersul acesteia. E un lucru de o gratie neasemuita sa vezi cum piciorul asuma solul, cum il imbratiseaza si il ia in stapanire progresiv, pe o durata ce se consuma in raport cu avansarea.

Aky spunea...

Ce mi-ai facut V., in asta noapte de inceput de saptamana.. M-ai rascolit cu Malena, iti spun eu. Parca doare ceva si nu vreau sa stiu exact ce. Astept (m-as bucura sa citesc, adica) curand o scriere a ta despre un alt film, oricare ti-a mangaiat si cernut sufletul in ultima vreme.

smith john spunea...

Super blogul !
Trailer+film+subtitrare filme gratis 2009
http://filme-gratis-2009.blogspot.com Intra si vezi !
Bafta in continuare !