joi, octombrie 18, 2007

Cărţile mele.

Patrick Suskind - Parfumul
"O ceaţă blândă acoperea câmpiile ca un clopot de sticlă".

Henryk Sienkiewicz - Quo Vadis
"Dragostea e o legătură mult mai trainică decât teama".
- Apostolul Pavel.

Lev Tolstoi - Învierea
"...ultima rămăşiţă a unei trecute splendori"
"Amintiţi-vă ce am scris pe altă pagină a acestei cărţi:
«Ceea ce păstrezi pentru tine vei pierde; iar ceea ce dăruieşti,
al tău va rămâne, pe vecie»."

Oscar Wilde - Portretul lui Dorian Gray
"Oamenii sunt foarte fericiţi să dăruiască lucrurile de care ei înşişi
au cea mai mare trebuinţă".

Stendhal - Roşu şi negru
"Cuvântul i-a fost dăruit omului ca să-şi tăinuiască gândurile".
"...fiecare pentru sine, în acest deşert de egoism numit viaţă";
"Totuşi, e ciudat că n-am ştiut să mă bucur de viaţă decât atunci
când i-am văzut sfârşitul atât de aproape". - Julien Sorel.

John Kennedy Toole - Conjuraţia imbecililor
"În ciuda celor pătimite, negrii au rămas oameni plăcuţi, în cea mai mare
parte. Este adevărat că am avut foarte puţin de-a face cu ei, deoarece îmi place
să mă combin fie cu cei ce-mi sunt egali, fie cu nimeni şi, cum nu am egali,
nu am de-a face cu nimeni".

Mircea Eliade, Nuntă în cer
"...m-a impresionat o foarte uşoară oboseală în priviri. Nu era oboseala zilei,
nici strivirea pe care ţi-o lasă o boală lungă sau o serie de excese, ci oboseala aceea
aproape ironică pe care o imprimă cu timpul inteligenţa feminină".

Dostoievski, Crimă şi pedeapsă
"Minciuna e unicul apanaj pe care îl are omul în faţa celorlalte făpturi. Minţind,
ajungem la adevăr (...) Minte-mă, dar minte-mă cu originalitate şi am să te sărut
din toată inima. Să minţi cu originalitate este aproape mai bine decât să repeţi adevărul
spus de un altul; în primul caz eşti om, în cel de-al doilea, papagal".

Goethe - Suferinţele tânărului Werther
"Mă întorc în mine însumi şi găsesc o lume".
"Nu-i pe lume bucurie atât de adevărată şi de caldă ca aceea
de a vedea un suflet mare care se deschide înaintea ta".

Tolstoi - Anna Karenina
"Cel mai îngrozitor e că nu poţi smulge trecutul cu rădăcină cu tot.
Nu poţi să-l smulgi, dar îi poţi îngropa amintirea. Şi eu am s-o îngrop". - Anna.

Dostoievski - Idiotul
"Frumuseţea va mântui lumea".
"Iubirea îi face pe oameni egali".
"Simţi cu o neobişnuită forţă a impresiei că în împletirea acestor absurdităţi
se află o idee".

Ionel Teodoreanu - La Medeleni
"Flacăra unui chibrit clipi, răscolind umbrele".
"Zarzării. Nume plin de albine. Petale care cad, plutind, zbor întors spre pământ.
Suspin naiv al primăverii. Când zarzării au înflorit, primăvara are rochiţă scurtă
şi se duce la biserică".
"Zâmbise mult. Era luminos ostenită".

Cezar Petrescu - Calea Victoriei
"Fiecare om e un cimitir de intenţii nerealizate".

Mircea Eliade - Romanul adolescentului miop
"În bibliotecă nu mai eram eu. Era cineva care citea".

Alexandru Paleologu - interviuri
"Cred că adevărata frumuseţe stă în privire. O privire inteligentă,
umană, feminină n-are nevoie de cure de slăbire".

10 comentarii:

Unknown spunea...

Frumoasa colectie.95% subscriu.5% nu am citit.
Adaug si eu o lista scurta:
Cinghiz Aitmatov - O zi mai lunga decat veacul
Harper Lee - Sa ucizi o pasare cantatoare
Anatoli Rabakov - Copii din Arbat
John Steinbeck - Iarna vrajbei noastre
Ma opresc, din motive de spatiu.
Despre autorii romani m-am exprimat partial.

piatra fara nume spunea...

mi-am amintit ce eforturi faceam, nu eu, ai mei, ca sa cumpar o parte din cartile astea inainte, pe sub mana. si de adolescentul miop ce dor mi s-a facut. de recitit.

verbiaj. spunea...

Asta era si ideea, yume. Sa ni se faca dor de adevaratele carti.

Dedes, frumoasa colectie. ma pui la treaba.

Aky spunea...

Nu trage dom' Semaca, sunt eu, Aky-rica. Vroiam sa ma abtin, sa nu ma spanzure gazda de urechi, da mi-s vitzios si nu rezist. Cateva.

Daniel Pennac - Micuta vanzatoare de proza (si restul)
C.S.Lewis - Sfaturile unui diavol batran catre unul mai tanar
Marguerite Yourcenar - Piatra filozofala
Antonio Skarmeta - Postasul lui Neruda
Oliver Sacks - Omul care isi confunda sotia cu o palarie (genial, cazuri reale povestite cu mult talent de un neurolog-scriitor)
Shan Sa - Jucatoarea de Go
V. Nabokov - Invitatie la esafod + Apararea Lujin (carte cu sah). Mai sunt carti despre sah, (in afara de nuvela lui Stefan Zweig), dar imi scapa acum.
Norman Mailer - Evanghelia dupa fiul
Amelie Nothomb - Biografia foamei
Haruki Murakami - Cronica pasarii arc
Slawomir Mrozek - Povestiri (caut frematand volumul, daca il mai vedeti pe undeva, rogu-va..)
Ismail Kadare - Generalul armatei moarte (un albanez cu un grai literar aparte, ca si cehul Bohumil Hrabal cu al sau ghidus "L-am servit pe regele Angliei")

Clasicii ii inghit, in sec.

Cer ertaciune daca m-am lungit mult peste plapuma.

verbiaj. spunea...

aky, iar ai exagerat in cel mai pozitiv mod cu putinta. te iert.

runbaby spunea...

Ah, in fine, cineva care a citit Invierea lui Tolstoi :). La Medeleni, probabil una dintre cele mai frumoase carti scrise vreodata. Asa cum te intuiesc, cred ca ti-ar placea mult (de vei avea vreodata timp & chef) Fata cu cercel de perla scrisa de Tracey Chevalier.

verbiaj. spunea...

La Medeleni am citit-o cand aveam 18 ani, adica acum 10. M-a fascinat atat de mult incat aproape ca-mi dadusera lacrimile. Oricum, nodul in gat era la locul lui. Multumesc pentru titlu, nu-l stiu.

OANA DESPA spunea...

verbiaj, multumesc pentru odihna intelectuala pe care mi-ai creat-o cu aceasta insemnare, intr-o zi in care o sa se intample TOTUL in lume iar eu o sa mor de oboseala. Mie-mi plac finalurile. Am ales si eu 3 carti, cu finalurile lor. colectia mea e mult mai mare, dar se pare ca oboseala si lipsa acuta de somn nu ma lasa sa caut acum. promit sa revin, daca maine nu va i o zi ca azi :)))

JOHN FOWLES –MAGICIANUL

Un stol de porumbei deasupra caselor; fragmente de libertate, de hazard, o algebră incarnată. Şi venind nu se ştie de unde, mirosul înţepător de frunze arse.
Mîine să iubească cel care n-a iubit niciodată şi cel care a iubit să iubească mîine.


"Love Story" - Erich Segal
"Cand iubesti nu-i nevoie nici macar de scuze, pentru nimic, niciodata..."


AVENTURILE LUI HABARNAM - Nikolai Nosov

„Habarnam îşi împodobea deseori caietul cu pete de cerneală. Şi pe deasupra, de îndată ce făcea o pată, dădea cu limba peste ea. Din cauza asta petele lui de cerneală căpătau şi câte o coadă lungă. Acestora el le spunea comete. Asemenea "comete" se lăfăiau aproape pe fiecare pagină. Dar Habarnam nu se descuraja, deoarece ştia că răbdarea şi munca îl vor ajuta să scape şi de "comete".

verbiaj. spunea...

frumos, frumos si iarasi frumos, oana. iti plac sfarsiturile pentru ca ascund in ele alte inceputuri.

biunca spunea...

e superba colectia ... ultimul citat e absolut minunat , nu l am mai auzit pana acum si mi se pare de nedescris . multumesc.