Vot că trebuie.


Sursa foto: Metropotam.

Oana Despa nu va vota sâmbătă. Respect pentru decizia unui om liber,
sufocat de plaga irealismului politic dâmboviţean.

Eu, însă, o să votez.

Pentru că puştani înnebuniţi de bucuria curajului nu s-au mai
întors acasă, în '89. Inima lor a bătut pentru ultima oară,
lipită de asfaltul îngheţat de la Universitate.

Au murit pentru internetul meu de acum,
ciocolata bounty şi uleiul dublu rafinat în care îmi prăjesc cotletul
capitalist.

Pentru că urmele sângelui lor sunt încă proaspete în amintirea
mamelor şi iubitelor.

Voi merge la vot înşelându-mi mintea cu iluzia dreptăţii.

23 predispoziţii la dialog.:

OANA DESPA spunea...

Si care ar fi dreptatea in aceasta ecuatie? Nu crezi ca momentul sa nu mai traim in iluzii, chiar si ale dreptatii, si sa ne trezim. Eu d-aia nu votez. Ca nu mai pot sa cred in iluzii. De data asta vreau sa fiu cinstita fata de propria constiinta - nu mai e nimic in ce sa crezi. Cat despre cei care au murit in '89. O sa par acum ipocrita. Nu cred ca si-ar fi dorit o astfel de Romanie.

Verbiaj spunea...

Balanţa, dreptatea şi raţiunea nu mai există în această ecuaţie. Nu mai poţi vota cerebral, poţi vota doar cu sufletul. Pe 19, numai forţa votului emoţional îi va dezlipi pe oameni de grătarele şi micii aferenţi. Să zicem că îi mai dau lui Băsescu încă doi ani ca să-i pârască pe marii devalizatori. Îi pun în mână o portavoce, ca să le strige numele. Îi ofer timp. Vreau să îmi dea, în schimb, titluri de-o şchioapă în ziare. Votez o altă posibilă utopie, dar e singurul lucru care mi-a mai rămas.

Ema spunea...

Pe langa cele mentionate de verbiaj eu mai votez pentru ca dupa minerioda din '90 au plecat multi, mult prea multi tineri din tara, iar acum la 17 ani, Ilici-Iliescu iese si afirma cu nonshalanta ca venirea minerilor a fost un act civic. Ca inca acest batrin hidos mai trage sfori in parlament cu mana guzganului rozaliu. Vreau ca tinerii care au ales sa ramina si cei care s-au intors sa traiasca intr-o tara libera, in care justitia functioneaza, nu una acaparata de sa nu-i mai numesc...

OANA DESPA spunea...

@ verbiaj: Pe asta se bazeaza toti politicienii. Suntem un popor "emotional", ca sa te citez. Din nefericire doar atat. Ei bine, de data asta vreau sa ma exprim cu mintea. As minti daca as spune ca nu si cu sufletul. Asta simt, ca Romania nu merita votul meu, Romania asta politica din 2007.

@ ema: Am ales sa stau. Dar acum, la 17 ani de la Revolutie, cand am 30 de ani, ma gandesc sa plec. Probabil nu o s-o fac pentru ca o sa ma imbat in continuare cu iluzia ca in tara asta se mai poate face si altceva in afara de scandal. Si chiar cred asta. In tara asta se intampla in fecare zi ceva bun - sunt unii carora le cresc salariile, altii care isi iau case sau masini, oameni simpli care sunt cistiti si muncesc pentru asta. Pentru ei am ales sa nu votez! Nu voteaza suficienti romani?! 80 la suta, conform prognozelor. Pentru ce votam? Pentru care idee? Explicati-mi!

Verbiaj spunea...

Oana, când au fost în turul doi Iliescu şi Vadim, ai stat acasă, sau ai votat strângând din dinţi? E mai greu votul de acum?
Votez ca să-mi asum o vină, oricare ar fi ea; ca să nu mă autoostracizez din cetate sau societate, ca să fac parte din ea, nu să stau pe dinafară.
Şi pentru că prezenţa numeroasă la cabine poate fi un semn bun pentru însănătoşirea societăţii. Este un exerciţiu pe care trebuie să-l facem cât mai des. Când francezii au avut o atât de largă participare, toată presa democratică i-a lăudat pentru maturitate. Absenţa de la vot mi se pare o slăbiciune a democraţiei.

Verbiaj spunea...

Ema, putem scăpa de fosile doar pe cale naturală, peste vreo 20 de ani. Aşteptăm să intre în circuitul naturii. La cât de avizi sunt de putere, nu poţi să-i dezlipeşti de ciolanul metaforic nici cu pickhammerul.

cronicaru' spunea...

Hm, Verbiaj, zici tu ca-i pui in mana lui Basescu o portavoce pe care sa o foloseasca la gornit "marii devalizatori" ? Pai o are de vreo trei ani in mana. Ai auzit tu ceva in afara razbunarilor politice? Ai vazut tu cumva mult-trambitatele tzepe din Piata Victoriei? Ba mai mult, eu am vazut cum altii din clica lui se imbogatesc. Nu vreau sa spun ca si el e pe acolo pentru ca as pica in oala celor cu o opinie pe care si-o urla pana ajung la balamuc, si nu e cazul.
Misto pusa problema in post, desi te-as sfatui (chiar daca nu imi permit) sa procedezi precum Oana Despa, de vreme ce esti constient ca e doar o iluzie.
Eu voi merge la vot cu sentimentul razbunarii. Ca-l pot plezni pe unul cu imagine de sfant, intentii justitiare dar cu un comportament...
Ce ar urma daca toti ar vota ca mine? Nu stiu. Ar fi nasol pentru ca, stiu, n-ai alternative. Dar merita. Abia astept sa pun stampila.

Verbiaj spunea...

Crezi că eu n-am văzut că ţepele din piaţă au rămas goale şi au mai şi ruginit? Băsescu ar trebui să înceapă să le umple în primul rând cu cei din partidul lui. Tocmai d'aia îi cer cu ştampila lucrul ăsta. "Fiul" poporului s-a rătăcit printre decizii neluate şi ezitări. Dacă va mai fi în funcţie încă doi ani şi nu va mai avea nimic de pierdut, poate îşi va aminti că i s-au cerut rezultate, nu demagogii. Nimeni nu-l mai opreşte acum să-i pârască pe furăcioşi.

cronicaru' spunea...

Cred ca se va schimba Base in ultimii doi ani de mandat asa cum iti vei schimba si tu optiunea daca ti-as spune eu sa pui stampila pe "DA". Sa fim seriosi, niciun om nu se formeaza peste noapte. Ce s-a mai intamplat cu casa aia de si-a dat-o singur? Hai ca ma seaca si ma enervez ca bou de fiecare data cand ii aud discursu ala plin de venin aruncat catre corupti...Recunosc sunt un tembel care inca mai crede in...lasa
Uitesem sa-ti zic - misto titlu. Si era si mai misto daca primele doua cuvinte erau legate.

Verbiaj spunea...

Când l-am votat pe Băse acum doi ani, am exultat, mai ales că a câştigat la mustaţă. Am simţit că votul meu a făcut diferenţa. Ulterior, modul în care a tras cu praştia blondă în tot ce mişcă, m-a dezgustat. Bileţelul pus bine, scos atunci când trebuia, bătutul pe burtă cu becali, cele cinci minute... sunt greşeli evidente. L-au părăsit toţi apropiaţii, e un semn dubios... Dar gafele lui deranjează şi demachiază feţele urâte ale tuturor, inclusiv a lui. E bine că îi vedem pe hidoşi atacându-se unul pe celălalt. Îl votez pe Băse ca să scap de Văcăroiu. Suntem boi, să ne conducă Văcăroiu?

Apropo de titlu. Am vrut să evidenţiez şopârla, dar eram sigur că va fi cineva care va râde în sinea lui...:)

OANA DESPA spunea...

@verbiaj si @ cronicaru' : Cred ca, din pacate, singurele lucruri bune care ne raman din referendumul asta sunt schimburile de idei.( din punctul meu de vedere, povestea cu mortii din '89 e deja trasa de par). Si pe Basescu si pe aia 322 tot eu i-am votat, asa ca mi-i asum pe toti si nu stiu pe care dintre ei sa-i trag la raspundere. Basescu, presedintele, a mintit. Parlamentarii au fost impotenti sa-si sustina punctul de vedere si sa-l duca la capat. Data viitoare nu o sa mai am aceasta dilema. Cel putin in cazul lui Basescu, pentru ca de data asta nu-l votez. Din nefericire, suntem inca un popor de lozincari.

Verbiaj spunea...

Oana,îţi laşi loc de întors :) "de data asta nu îl votez" :) . Băsescu şi-a ratat şansa de a fi un mesia politic, cel aşteptat, providenţialul. Istoria nu mai are poftă să înghită oameni providenţiali, sunt uzaţi moral, le-a trecut moda.

OANA DESPA spunea...

@verbiaj: Si? Nu e bine sa-ti lasi loc de-ntors? M-am nascut la Ploiesti, deci stiu cum e cu-ntorsul. :) Te contrazici singur si realitatea te contrazice si mai mult. Aproape 80 la suta din romani merg la vot si 70 si din ei il voteaza pe Base. Nu crezi ca e suficient pentru a fi declarat trandy?

Verbiaj spunea...

E indicat să nu zici niciodată "niciodată", recomand strategia asta. N-am spus că văd în Băsescu un mesia jucător, ci doar că îi mai dau o şansă. Îl voi vota cu rezerve, cu o "convingere" second-hand.

Verbiaj spunea...

Şi apropo de modă, la mine în garderobă nu se mai poartă băsescu, dar nici nu am cu ce altceva să mă îmbrac.

OANA DESPA spunea...

Nu mai inteleg nimic. Am spus ca nu votez acum, nu niciodata. Nu se mai poarta Basescu da-l mai imbraci o data? Si nici nu inteleg cum e cu asta "convingerea second-hand".

Verbiaj spunea...

Îţi explic. Îl voi vota pe Băse cu îndoială, după ce acum doi ani l-am votat cu toată convingerea. Ea s-a uzat şi o mai port o dată. E o convingere uzată.

OANA DESPA spunea...

deci nu e second-hand, sau ai luat-o deja la mana a doua acu 3 ani?

Verbiaj spunea...

Nu am luat-o la mâna a doua ci pur şi simplu am luat-o în mână. Cam aşa aş concluziona tot ce am discutat aici.

OANA DESPA spunea...

Acum nu te enerva inutil. Vezi unde ajungi de la un amarat de referendum? Mai buna era o discutie despre vreme....

Verbiaj spunea...

Apropo, războiul Băsescu-322 l-a eclipsat şi pe Isus. Azi a fost Înălţarea, dar am fost prea ocupaţi să ne dăm seama.

Verbiaj spunea...

Heei, nu m-am enervat, m-am simţit chiar bine să stăm de vorbă.

OANA DESPA spunea...

Nu a eclipsat nimeni Inaltarea. Astea gen Basescu - 322 sunt trecatoare. Ma bucur ca nu te-ai enervat. De obicei reusesc asta. :))

Copyright © 2008 - verbiaj. - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template