Sibiul în trei paradoxuri.

Am fost până la Sibiu să-mi iau o şaorma.

Scena 1.

Bucureşteanul, adică eu: "Daţi-mi şi mie o şaorma de pui,
fără ceapă şi usturoi".
Sibianca, adică ea: "Salate?"
Eu, evaluând: "Varză albă, castraveţi muraţi, mai puţin varză roşie".
Ea, mirată: "Mai puţin sau deloc?"
Eu, amuzat: "Deloc!"

Analiză pe text. Pentru mine, construcţia "mai puţin" înseamnă
"toate, în afară de", obiect nedorit, anulat prin excludere.
Nu şi pentru simpatica domnişoară, căreia îi mulţumesc pentru şaorma
delicioasă. Ea credea că "mai puţin" înseamnă mai puţin.

Scena 2.

În magazinul de haine, căutând un cadou pentru prietena mea,
înfruntând şuşotelile dşoarelor vânzătoare care îmi monitorizau
scotoceala prin hainele femeieşti. Găsesc o bluziţă simpaaatică, pe
care era lipită cifra 30.

Mă duc la casă, dşorica îi dă în cap cu codul de bare
şi îmi recită zglobiu cifra 40. RON. Îi spun că e o greşeală, că era lipit
preţul 30. Mi se răspunde urâcios şi superior: "Caută tu prin tot magazinul
şi o să vezi că preţurile nu arată aşa!" Mă şi imaginam cocoţat în vârful unui munte
de haine, două ore mai târziu, negăsind nimic. Dau replică: "Da, dar m-aţi păcălit,
pe mine, ca şi client. Vreau produsul la preţul găsit de mine!"

N-am auzit deloc "Ne cerem scuze, aveţi dreptate, e vina noastră", ci "Nu se poate". Am ales să plec din magazin şi să nu mai cumpăr de la ei. Mai erau zece magazine care mă aşteptau.

Scena 3.

Taximetriştii sunt nişte fiinţe foarte curioase, care înjură. Doi din trei
m-au deranjat băgându-şi p fără motiv în trecători, în trafic, în primar.
M-am simţit deranjat, iar unuia i-am dat o lecţie. "De ce sunteţi atât de supărat?",
l-am întrebat. "Vă grăbiţi undeva?" Îl claxona pe un braşovean care se mişca destul de
încet şi îi "ura" organe genitale. "Ştiţi că oamenii din alte oraşe merg mai
încet, nu cunosc oraşul? Le e greu să se orienteze, trebuie să fiţi mai îngăduitor!"
"Aveţi dreptate!", mi-a zis. Şi a tăcut.

Bonus
Scena 4.
La o tonetă de îngheţată la cornet era o coadă de vreo 50 de persoane.
Cel mai mare cârnat de oameni înşirat pentru a se răcori. Eu am fost al 51-lea.
2 RON îngheţată de vanilie şi caramel, excelentă.

În concluzie, în doar trei ore de plimbat prin centrul Sibiului am avut
timp să fiu copleşit de aroma veche a străzilor, să fiu amuzat de acrobaţii
lingvistice încântătoare şi să primesc o palmă din cea mai pură nesimţire localnică.

Sibiul e un oraş pe gustul meu, cu străzi care ascund în ele dulci istorii
şi poveşti de vitejie. Are un aer modern şi cosmopolit. O să mă întorc cu drag acolo.

5 predispoziţii la dialog.:

aprilia spunea...

domnu' verbiaj tocmai a fost puţin lepşuit. ne pare rău, dar altă inspiraţie n-am avut.
baftă!! :D

Verbiaj spunea...

Se face! Să-i lăsăm inspiraţiei puţin timp liber, să nu dea chix.

vio spunea...

fain colajul:)

Eugen spunea...

30 / 40 / 98 / 332 sunt numere. 0..9 sunt cifre.

Verbiaj spunea...

Adevăr grăieşti! Şi corectura o nimereşti.

Copyright © 2008 - verbiaj. - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template