O am mai mare. Chiria.



De la 160 E la 200 E. Două camere.
Dormeam. Ema a venit la mine
pe la 12.30 şi mi-a zis să mă
trezesc. Aş mai fi dormit vreo 12 ore,
dar vestea care mi-a fost dată în chiar
zorii prânzului zilei a fost ca o palmă
rece pe un obraz neras.
Îmi plăcea s-o am mică. Mă mândream
cu ea. O plăteam cu vârf şi îndesat.
Prietenii mei erau invidioşi că ei o aveau
mai mare. Dar acum, operaţia de augmentare
nu mai poate fi oprită.
De ce toţi decrepiţii care au tras chiulul pe vremea
Găuritului, primind locuinţe se plâng acum că au pensiile
mici, când realitatea e alta?
Fără să generalizez, există aceste anomalii în vârstă,
care se hlizesc pe sub plăpumi, numărând euro.
Bani luaţi de la nişte tineri, care nu se mai pot dezvolta
niciodată. Care nu mai pot nici să mai viseze la
un cuib, doar al lor...

Am ajuns pe culmile disperării, cum zicea şi Cioran.
Mi-am pus visele pe altarul numerelor. Şase numere.
Peste 80 de ani, când o să câştig, o să caut în cărţile
de telefon numele strănepoţilor gazdelor mele de
acum. Şi o să le închiriez un apartament.
Răzbunare!

7 predispoziţii la dialog.:

Calitioiu Ion spunea...

Gandacilor de bucatarie, ar trebui sa va fie rusine. Pe vremea mea viata era foarte grea, am luptat in razboi, am luptat ca sa ai tu acum iaurt si lapta in galantarele alimentarei. Rusine, voi faceti viitorul prapaditilor?

Verbiaj spunea...

Imunzilor. Bosorogilor. Profesorilor universitari! Nu cred că mai poate exista replică după aceste injurii pe care tocmai le-am expectorat.

Alexandru Zaharia spunea...

"Da... avem case fiindca AM MUNCIT! Nu ca voi...", cam asa gandesc majoritatea celor care "au muncit" si au acum casa. Ce mai conteaza ca au cumparat-o la pretul unui video recorder mai de soi (asa cum au facut-o parintii mei la inceputul anilor '90)? Conteaza ca ei AU MUNCIT! Imi vine sa vars... Probabil, mai sus a scris proprietarul locuintei unde stai tu!

Calitoiu Ion spunea...

Domnule Zaharia, eu am muncit pe rupte si nu tolerez elementele agresive ale tarii asteia amarate sa vina sa-mi spuna mie ca-s un decrepit imund. Eu predau economie, stiu ce inseamna comunismul mai bine ca dumneata. Noroc cu Ceausescu, ca a dat case parintilor vostri, altfel nu va mai nasteau, haimanalelor

Alexandru Zaharia spunea...

(Urasc sa ma cert cu oamenii pe blogurile altora! Dar...) Dl Calitoiu in ceea ce ma priveste am de zis asa: dupa mine Ceausila & ai lui au facut praf tara asta (dtpdv), 90% dintre profesorii pe care-i cunosc ar trebui sa bage capu' in pamant de rusine daca s-ar uita sa vada cum au ajutat ei sistemul comunist sa le dea - lor si altora - case (apropos, nici in anii 70 - 80 nu se dadeau case la coltul strazii, trebuia sa te pricepi sa pupi funduri, nu?), Ceausescu NU a dat casa parintilor mei - si-au cumparat-o singuri dupa ce el a murit, muncesc de la 11 dimineata la 1-2 noaptea intr-o super-companie (financiar vorbind) si nu pot sa sper la un apartament de 50 - 60.000 E (cam scump, nu? normal! dupa ce ai luat apartament cu pretul unui tv acum sa-l dau cu pretul unei vile din Budapesta)si, la sfarsit (in spirit de fair-play) o dezmierdare: comunistilor! E? Vedeti ca se poate? PS: Cred ca ar trebui sa fiti mai tolerant, chiar si cu "elementele agresive ale tarii". E mai bine ptr noi toti!

Calitoiu Ion spunea...

Pai dumneata vorbesti de 50 000 eur ca de o aluna. Sunt o gramada de bani. 85% din tineretul din Vest locuieste cu chirie pana la 35 de ani. Daca traia domnul Nicolae Ceausescu, poate ca nu trebuia sa te zbati pentru casa, o primeai de la stat. Te vad om destept, ai fi avut toate sansele sa ajungi mare in partid. Sunt mandru de generatia mea, asa decrepita cum o vezi dumneata. E a mea, domnule. Eu stiam de frica, aveam morala. Voi va bateti joc. Asta joaca 6 din 49. Pai ce exemplu dam tinerilor? La munca cu voi, ziceti mersi ca nu va ia nimeni sa va duca la canal. Un blog care promoveaza jocurile de noroc. Ce imoral! O sa-i pun pe colegii mei de catedra sa citeasca, sa vada si ei ca nu-i mint!
Mi-e dor de anii 70. Aveam de toate! Am fost granarul Europii candva, domnule Zaharia

Verbiaj spunea...

Moşule, m-ai omorât cu faza cu dl Ceauşescu...

Copyright © 2008 - verbiaj. - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template