Lambada cu gândacii.


Ultimul dans al unei bătrâne obişnuite.

Natură moartă cu decrepiţi.

Aici, la noi în bloc, e frumos.

Pentru că sunt mulţi pensionari.

Ai intimitate. Ai libertatea de a fi singur.
Dacă rămâi blocat în lift,
între etajele 6 şi 7, cineva,
cu înţelepciunea vârstei pierdută
între etajele 4 şi 5 şi cu un murmur
uşor de descifrat pierdut printre dinţi
îţi şopteşte duios să nu mai baţi
dracu'. Şi pleacă. Te lasă în lift.
Printre fiarele contorsionate
de zgomote ciudate.

Alături de ei trăieşti toate
paradoxurile vieţii.

Asta ar fi una.

A doua. Peste drum de apartamentul meu,
blocul lor îmi respiră în faţă.
Văd tigăi vechi de 20 de ani prăjind
aceiaşi cârnaţi burduşiţi
de gâlme de slănină
.
Le văd părul de la subsuori alintat
în soarele dimineţii. Le văd
ţigările aprinse de nesomnul nopţii.
Spectacolul existenţei lor
îmi
murdăreşte geamurile.

Sunt peste tot, şi în acelaşi timp,
nevăzuţi. Îi văd dansând
"Lambada" cu gândacii. Îi surprind
încremeniţi în faţa panoului de
întreţinere, calculându-mi restanţele.

Eu sunt acel om care le dă
"Săru'mâna!" zâmbind,
în timp ce le deschid uşa.

Apoi, eu sunt băiatul liniştit,
cu care începe jurnalul de la ora 5.

4 predispoziţii la dialog.:

Cretoiu Ion spunea...

Bestiala insemnare, fabuloasa! As dori s-o printez si s-o agat pe perete, in cancelarie la noi. Imi permiteti?

Verbiaj spunea...

Domnule Cretoiu, vă rog să vă îndepărtaţi cu amabilitate de acest blog, apropierea poate fi mortală la vârsta dvs.

andrei spunea...

Sublim. Stiu ca ai vrut sa scoti in evidenta ultima fraza, dar pentru mine mergea foarte bine si fara bold. Original. Ai surpins o poveste dintr-un unghi diferit, calm si inspirat. I love it! :D

Verbiaj spunea...

Mulţumesc mult, Andrei. Pentru tine,
o să scot boldul.:) Mai vorbim, ai un blog foarte bun.

Copyright © 2008 - verbiaj. - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template