Autograf de la Exarhu.

Mă ciocnesc de băi domnul Exarhu pe blog.
Vocea i-o recunosc fără s-o aud. Printre rânduri.
Ecoul ei încă îşi mai croieşte drum cu târnăcopul prin
amintirile mele.

Eram un biet puştan când ascultam în vacanţe
emisiunea lui, "Rondul de noapte". Ea însăşi
o operă de artă modernă, cu titlu clasic, "ciordit"
cu îngăduinţa complice a lui Rembrandt.

Jingleurile le uzitam frecvent pe holurile liceului,
fără ca vreun cineva să înţeleagă unde bat, ce vreau
să zic, încotro îmi unidirecţionez tirul ironic şi cifrat.
"Fii căpitanul nostru!", "Cât eşti de inteligent!",
"Cheamă oamenii!", "Dragul tatii!", "Melcii voştri",
"Tovarăşu, pasiunea mea este natura. Natura!", "Sunt un tâmpit!"
au făcut carieră în vocabularul meu incipient.

Într-un sat însetat de soare, în Oltenia cea îndepărtată,
un radio "International" sorbea din FM vocea împăciuitoare
de la Bucureşti. Clipe de glorie intelectuală, subtilă.
Şi la ţară puteai să devii inteligent, modelat de efectul
educativ-formativ al radioului, o teorie din cărţi, pe care
n-o ştiai, n-o citiseşi, dar o simţeai pe pielea ta.

L-am întâlnit pe Exarhu la Bucureşti, pe caniculă. L-am pândit
timid, până a ieşit dintr-o pantofărie.
L-am strigat pe stradă, la Unirii şi el s-a întors mirat.
Nu aveam de unde să-l ştiu. Nu apărea la tv. I-am spus toată
tărăşenia cu minusculul sătuc cu accent de Caracal şi a zâmbit
exarcian. I-am cerut un autograf. Mi l-a dat pe o cartelă de metrou,
pe care a netezit-o instant pe capota unei Dacii 1300. Nu mai am hârtia.
Am rătăcit-o. Scrisese ceva frumos. Îmi pare rău după ea.
(Deşi cred că soră-mea a păstrat-o prin vreo cutie de-a ei - Frumoaso,
ia s-o cauţi! - ).

Regăsesc, acum, o parte din nostalgia scoasă din grilă.

Exarhu ne dă autografe cu mouse-ul.

6 predispoziţii la dialog.:

cristina benedict spunea...

eu il ascultam la profm din clasa a 6 sau a 7...si dupa ce s-a lansat guerrilla, am renuntat la profm si am trecut la noul post de radio care parea (si care s-a dovedit a fi) f tare...
eram in clasa a 11 si mergeam la primul concert vama veche dintr-un club (primul fiind in hypermarketul cora)
dupa ce am luat...dupa cum era de asteptat...autograf de la chirila...
vazandu-i inca de cum ajunsesem...nu m-am putut abtine si dupa ce m-am fastacit putin, am luat intai de la dobrovolschi o mazgalitura pe post de semnatura...
si de la exarhu..."pentru cristina cand mi-a crescut hemoglobina!"...pe care il mai am si acum intr-o agenda mai veche...:)

Verbiaj spunea...

Foarte frumos.Eu nu mai ştiu ce mi-a scris Exarhu, dar oricum am fost impresionat, indiferent de ce a debitat el acolo. A făcut un mişto finuţ, cred. Se întâmpla acum vreo opt ani, mi se pare. Nu ştiu dacă se va întoarce în aer. Eu sper.

cristina benedict spunea...

si eu...cred ca ai vazut pe blogul lui anuntul cum ca ar vrea sa-si faca un radio...acum nu stiu exact care-i treaba si cat de departe a ajuns cu acest proiect...si nici daca va fi doar online sau si pe fm...eu una sper sa iasa ceva...cu toate ca e destul de greu sa o iei de la capat...pacat ca a plecat de guerrilla...tin minte ca uneori chiuleam de la ore ca sa-l ascult...ce vremuri...cu toate ca nu au trecut decat 2 ani...m-a cuprins nostalgia...eee...

my-secret-life spunea...

am toate jingle-urile alea pe calculator, eu cu 2 buni prieteni traim din ele efectiv :)

Verbiaj spunea...

Oau! Păi să vorbim, să-mi dai şi mie măcar câteva prin mess.

Anonim spunea...

exarhu & radio? very soon! stay close!

Copyright © 2008 - verbiaj. - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template