Am dat şpagă ca să fiu handicapat.


Pentru ea m-aş fi angajat soldat.

Un fax, o casetă video şi un telefon mobil.
"Doar" atât mi-a trebuit ca să nu las armata
să mă facă bărbat.

Era toamnă. O răceală care-ţi frigea oasele.
Mi-am luat chiloţi curaţi
şi m-am dus la recrutare.

Eram frumoşi. Unii. Emoţionaţi. Unii.
Căcaţi pe ei de frică. Eu. Îmi imaginam
cum doamna doctor căpitan îmi va spune
să fiu bun şi să rămân în curul gol, să mă examineze.
Îmi imaginam mănuşa elastică, apropiindu-se de partea
mea dorsală, într-un gest de cucerire. Ca un inamic
care vrea să îţi facă cinste cu o grenadă.

Mai întâi am dat destul de inteligenţă. Intenţionam
să intru la transmisionişti, cum
făcuse frate'meu. Vroiam să-i calc pe urme şi să ajung un
sergent respectat. Să-i pot zice duşmanului "m**e" în
alfabetul morse. Un ţăran venit de la ţărănoaia n-a ştiut
în ce an şi pe ce dată se născuse mă-sa. Am râs. Trebuia să
scrie acolo, în chestionar. N-a făcut-o.

La vizita medicală, nu mi s-a întâmplat mănuşa. Rectul mi-a rămas
intact. Ce uşurare! Aveam 19 ani. Apoi am intrat la Facultate şi
am lălăit-o patru ani. Şi apoi m-au chemat iar.

Să mă încorporeze. Şi ajungem la partea cu mita.
Sunt chior, deşi văd bine. Am o boală la ochi. Nici nu ştiu
cum se numeşte, pentru că nu văd ce scrie pe reţetă, logic!

Dacă m-aş sui într-un tanc, m-aş împuşca singur cu bomba.
Dacă m-aş paraşuta, aş ateriza la Bin Laden pe masă, la
Hannukah. L-aş surprinde, mirat, în timp ce ar tăia curcanul
de Thanksgiving Day.
Dacă aş fi infanterist, aş lua primul din regiment sifilis de la curva
de serviciu.

Am scăpat de armată şi ea de mine. Pacea domneşte pe pământ.
Războiul nuclear se amână.
Un fax, un celular şi o casetă video cu Stela şi Arşinel.
Varianta reală a "cartuşului de Kent şi pachetului de cafea".
Preţul libertăţii mele.

Deocamdată, n-am să mă-ntorc bărbat.

4 predispoziţii la dialog.:

Profesorii C&C Ion spunea...

O generatie pierduta. Pe vremea mea...

cristina benedict spunea...

poate daca te-ai dus totusi in armata pe langa aceasta povestioara...ai mai fi avut de povestit si ceva intamplari din timpul stagiului...si probabil de adresat cateva injuraturi celor care in acele luni ti-au intins nervii la maxim cu tampeniile si taranismele lor...

Alexandru Zaharia spunea...

Deci ai dat spaga...hmmm...

Verbiaj spunea...

Dacă m-aş fi dus în armată probabil că nu m-aş mai fi întors. Aş fi fost unul dintre acei sinucigaşi imprevizibili. Înainte să-mi trag un glonţ în cap după ce curăţasem toaleta cu scobitoarea, mai luam după mine câteva suflete de caporali îngâmfaţi. Glumesc... sau, cine ştie? Mai bine că n-am fost, nimeni n-ar vrea să ştie răspunsul la întrebarea asta :)

Copyright © 2008 - verbiaj. - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template